Mówiąc o funkcji energetyka gminnego, mamy na myśli osobę, która w razie potrzeby np. przeanalizuje wątpliwy rachunek, napisze reklamację lub po prostu udzieli teleporady w zakresie obsługiwanej branży. Sugerujemy, żeby usługa taka nie obejmowała jedynie następujących elementów :
- rozwiązywania doraźnych spraw lokalnych, typu uszkodzenie oświetlenia drogowego,
- stałego ewidencjonowania wpływów i rachunków za energię.
W tym pierwszym przypadku bylibyśmy tylko zbędnym pośrednikiem, a co do drugiej kwestii - nie kwestionujemy potrzeby prowadzenia takich działań, ale wymagałoby to stałego skanowania i przesyłania nam rachunków za energię. Zamiast tego proponujemy przeprowadzenie znacznie bardziej efektywnej jednorazowej usługi szkolenia pracownika/ów urzędu z umiejętności "czytania" (rozumienia) i ewidencjonowania rachunków, a także identyfikacji potencjalnych nieprawidłowości - patrz tutaj, punkt 2 . Taka osoba może nam zgłaszać do rozwiązania jedynie sporne problemy.
Usługa może (nie musi) również obejmować stałe lub okresowe przeprowadzanie przetargów na dane dostawy lub usługi. Może być realizowana zarówno w systemie doraźnym (rozliczenie od ilości wykonanej pracy) jak i abonamentowym.
Funkcja ekodoradcy obejmuje nieco inne uwarunkowania, dotyczy głównie zagadnień grzewczych, których dotyczy inna podstrona. Tak czy inaczej na razie nie jesteśmy przygotowani do przejmowania pełnego zakresu tych obowiązków - w szczególności nie dysponujemy specjalistą do spraw uzyskiwania i rozliczania dofinansowań w tym zakresie. Możemy jednak współpracować z gminami, które takich specjalistów posiadają, uzupełniając ich kompetencje o naszą specjalistyczną wiedzę branżową.
Po więcej szczegółów dotyczących proponowanych zasad współpracy zapraszamy tutaj. Są tam umieszczone ogólne zasady i potencjalne zakresy współpracy, do wyboru. Mogą one stanowić załącznik do przyszłej umowy, sformułowanej zgodnie z oczekiwaniami, albo zawarte tam zapisy mogą zostać do niej przeniesione.