Strony świadczonej usługi
1. Podmiotem świadczącym usługę jest MultiAudyt sp. z o.o., zwana w dalszej treści regulaminu Energetykiem Gminnym albo w skrócie Energetykiem.
2. Energetyk działa na rzecz podmiotu, który oczekuje takiej usługi, zwanego dalej Zamawiającym. Co do zasady zakłada się, że Zamawiającym jest Urząd Gminy, Starostwo, zakład komunalny, budżetowy lub inna jednostka publiczna, mająca samodzielność decyzyjną w zakresie usług lub dostaw, objętych niniejszymi zasadami. Są one regulowane ogólnie postanowieniami niniejszego dokumentu, a szczegółowe zasady rozliczeń finansowych - cennikiem usługi, stanowiącym załącznik do umowy
3. Zamawiającym może być podmiot, który będzie późniejszym odbiorcą usług lub dostaw w zakresie objętym usługą lub który deklaruje, że posiada stosowne upoważnienie do występowania w imieniu rzeczywistych późniejszych odbiorców. Oznacza to, że Zamawiającym może być również np. klaster energetyczny lub związek międzygminny - w imieniu własnych członków albo urząd gminy, działający w imieniu mieszkańców tej gminy.
4. Dopuszcza się modyfikację nazwy podmiotu "Energetyk" na inną, pożądaną przez Zamawiającego, w szczególności w sytuacji, w której u Zamawiającego istnieje już obsadzone stanowisko energetyka gminnego lub gdyby zmiana nazwy była korzystna z uwagi na lepsze doprecyzowanie zakresu świadczonych usług. Niemniej, na potrzeby niniejszego dokumentu w dalszej jego treści będzie nazywany Energetykiem.
Zakres świadczonych usług
1. Współpraca może obejmować różne zakresy świadczonych usług, w zależności od potrzeb Zamawiającego.
2. Z uwagi na odrębność poszczególnych rodzajów usług, działania mogą być organizowane dla każdej z tych usług oddzielnie lub łącznie w następujących zakresach :
c) usługa uzyskania i obsługi (rozliczenia) dofinansowania TAK / NIE*)
d) usługa pomocy w przygotowaniu postępowań przetargowych na ................................. ................................................................................................................ (właściwe wpisać, możliwe zakresy: na dostawę energii elektrycznej, na zaprojektowanie i/lub budowę instalacji fotowoltaicznej, na zaprojektowanie, dobór i/lub dostawę pomp ciepła, na dobór i montaż układu kompensacji mocy biernej, na modernizację lub rozbudowę oświetlenia ulicznego)
f) usługa konsultowania i obsługi reklamacji w zakresie usług lub dostaw ........................... ........................................................................................................ (właściwe wpisać)
1. Energetyk odpowiada za utworzenie wszelkich dokumentów zgodnie z obowiązującym systemem prawnym. Wszelkie obowiązki, dotyczące uzyskiwania niezbędnej wiedzy i jej aktualizacji leżą po jego stronie i stanowią jego wyłączny koszt.
- w momencie rozpoczęcia współpracy zobowiązany jest do jednorazowego wykonania czynności początkowych w wymiarze ............ godzin,
- w okresie współpracy zobowiązany jest do osobistego świadczenia usług w siedzibie Zamawiającego w wymiarze ............ godzin, rozliczanych w okresach ...............................
- w okresie współpracy zobowiązany jest do świadczenia usług w trybie zdalnym w wymiarze ............ godzin, rozliczanych w okresach ...............................
3. Na umotywowany wniosek Zamawiającego, Energetyk może zaakceptować konieczność zwiększonego zaangażowania w danym okresie, w szczególności, gdy sytuacja tego wymaga, a warunki takiego rozszerzenia zakresu zostaną uzgodnione.
1.Warunkiem korzystania z usług Energetyka może być również wcześniejsze wykonanie rozpoznania przygotowawczego. Niezależnie od rodzaju obsługiwanych usług, powinno ono obejmować co najmniej :
- analizę stanu prawnego usług lub dostaw będących jej przedmiotem,
- weryfikację możliwości objęcia działaniami tego zakresu usług celem określenia, co może stanowić przedmiot działań,
2. W przypadku postępowań wymagających stosowania Prawa Zamówień Publicznych korzystne będzie określenie również określenie przez Zamawiającego sumarycznych kwot planowanych usług i/lub dostaw.
3. W przypadku organizowanych wspólnie z Energetykiem postępowań przetargowych, Wykonawcy będą zgłaszać zapytania i składać oferty do Zamawiającego bezpośrednio. W związku z tym Zamawiający będzie zobowiązany do samodzielnej publikacji ogłoszeń o przetargu, zbierania wpływających zapytań i przekazywania ich Energetykowi oraz wykonywania wszelkich czynności, związanych ze stosowaną przez Zamawiającego platormą obsługi zamówień publicznych, w tym również, w razie potrzeby, publikowania ich w Dzienniku Urzędowym UE.
4. W przypadku wykorzystania cudzych opracowań, jak również wykorzystania w tym celu opracowań przygotowanych przez własnych pracowników Zamawiającego, Energetyk nie bierze za nie odpowiedzialności, gwarantując jedynie prawidłowość działań własnych i uzyskanych dzięki nim wyników.
1. Wynagrodzenie za pełnienie obowiązków Energetyka wyniesie
1. Energetyk oświadcza, że w przypadku współpracy przy organizacji przetargu, niezależnie od posiadanej wiedzy na temat ofert poszczególnych dostawców, on sam ani żaden z podmiotów powiązanych z nim kapitałowo nie będzie składał ofert w imieniu któregokolwiek z Wykonawców ani przekazywał im jakichkolwiek dodatkowych szczegółów dotyczących Zamawiającego poza ujawnionymi w ogłoszeniu o zamówieniu i dokumentach mu towarzyszących.
3. W przypadku, gdy w sytuacji opisanej w punkcie 2 na skutek decyzji Zamawiającego współpraca będzie miała zostać zakończona, może to nastąpić :
4. Wyłącza się jakąkolwiek odpowiedzialność Energetyka z tytułu błędów popełnionych po stronie Zamawiającego, w szczególności niepoprawności przekazanych danych wyjściowych lub nie dochowania procedur i terminów leżących po stronie Zamawiającego. W przypadku zaistnienia takich błędów usługę uznaje się za prawidłowo wykonaną.
5. Dokument niniejszych Zasad, podpisany przez Zamawiającego wraz z załącznikiem określającym zasady finansowe (cennikiem) może stanowić jednocześnie Umowę na wykonanie usługi. Terminy dotyczące jej przeprowadzenia rozpoczynają bieg z dniem doręczenia obu tych dokumentów oraz przekazania kompletu danych wyjściowych. W przypadku dostarczenia niekompletnych danych wyjściowych, do obowiązków Organizatora należy skontaktowanie się z Zamawiającym i wskazanie dokumentów wymagających uzupełnienia.
6. Niniejszy regulamin może zostać w dowolnym czasie uzupełniony, rozszerzony i zmieniony. W przypadku zmiany regulaminu wcześniej zawarte zasady współpracy będą nadal obowiązywać do czasu zakończenia usługi. Oznacza to, że wszelkie toczące się postępowania będą prowadzone i rozliczane na zasadach, obowiązujących w dniu podpisania.
Wersja 3.0. Zatwierdzono do stosowania dnia 2023.12.08